شنبه, 28 تیر 1404 فارسی
کد خبر: 733 تاریخ: یکشنبه، 04 خرداد 1404 - 18:09

نقد عضو شورای شهر به برنامه‌های فرهنگی کرج: تربیت جایگزین تبلیغات شود

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به شکاف بین بودجه و نتایج فعالیت‌های فرهنگی در کرج، تأکید کرد: تبدیل برنامه‌های نمایشی به اقدامات تربیتی ماندگار، نیازمند بازتعریف سازوکارهای اجرایی و نظارتی است.

به گزارش نجوای آگاهی؛ حجت‌الاسلام «علیرضا سعیدی» در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر در خلال بررسی برنامه‌های فرهنگی شهرداری گفت: رویکرد فعلی در اجرای برنامه‌های فرهنگی نیازمند بازنگری جدی است،

 

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: ما امروز در جایگاهی هستیم که باید پاسخگوی نحوه هزینه‌کرد بودجه فرهنگی شهر باشیم، چرا که ذره‌ذره این منابع در پیشگاه خداوند قابل حسابرسی است و مجریان طرح‌ها باید بدانند که مسئولیت این هزینه‌ها متوجه آن‌هاست.

 

 سعیدی یادآور شد: بارها تأکید کرده‌ام که کار فرهنگی، یعنی کار تربیتی، لذا صرف برگزاری همایش و برنامه‌های نمادین، هیچ تغییر رفتاری در افراد و اجتماع ایجاد نمی‌کند. تربیت یعنی تغییر مثبت هدفمند و این اتفاق، تنها از طریق تعامل واقعی با ذائقه مخاطب ممکن است، نه با تکرارهای کلیشه‌ای.

 

 وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در حوزه فرهنگی شهرداری تصریح کرد: متأسفانه، ما در شهرداری کرج نیروی کافی و کارآمد برای اجرای کارهای تربیتی نداریم، بنابراین باید به‌جای اجرای سطحی، دستگاه‌ها و افرادی را که تخصص و تجربه در این حوزه دارند، به خدمت بگیریم.

 

 عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: رفتارهای صحیح اجتماعی زمانی شکل می‌گیرد که افکار صحیح در جامعه تولید شود و ما تا کنون در این عرصه توفیقی نداشته‌ایم. این در حالی است که امروز، مغز مخاطب در اختیار ماهواره‌ها و فضای مجازی است، چون ما نتوانسته‌ایم پیام صحیح را به او برسانیم.

 

 وی همچنین با انتقاد از بی‌توجهی به اجرای نظام مسائل، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای نظام مسائل فرهنگی اختصاص یافت، اما حتی یک ریال از آن هم منجر به اجرای تفاهم‌نامه نشد و این یعنی عملاً هیچ کاری انجام نشده، باوجودآنکه این طرح از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

 

 سعیدی در پایان، یادآور شد: مدیریت فرهنگی زمانی موفق خواهد بود که به‌جای تعارفات معمول، به سراغ برنامه‌ریزی عمیق و مسئله‌محور برویم؛ چرا که شهر کرج امروز نیازمند تربیت نسل جدید، با درک صحیح از مسائل اجتماعی است و هر برنامه‌ای که نتواند برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند، محکوم به شکست خواهد بود.

https://www.najvayeagahi.ir/@733
پیشنهاد سردبیر