به
گزارش نجوای آگاهی؛ این کلاس برای مقطع دبیرستان (جی‌سی‌اس‌ئی) در کالج دیوید گیمز طراØÛŒ
شده Ùˆ بر اساس آن دانش‌آموزان از طریق Ù†Ø±Ù…â€ŒØ§ÙØ²Ø§Ø±Ù‡Ø§ÛŒ نصب شده روی رایانه Ùˆ گوشی‌های
موسوم به «واقعیت مجازی» ØªØØµÛŒÙ„ می‌کنند.
در واقع هوش مصنوعی از طریق تعامل با دانش‌آموزان، نقاط قوت و ضع٠آن‌ها را تشخیص داده و برنامه‌های آموزش آن‌ها را برای ترم تطبیق می‌دهد. به این ترتیب درس‌هایی که دانش‌آموز ضعی٠است طی سال بیشتر مرور خواهد شد و موضوعات دشوارتر به پایان سال منتقل می‌شود؛ این بدین معناست که برنامه آموزشی هر دانش‌آموز در این کلاس به‌طور اختصاصی تنظیم می‌شود.
«جان دالتون» مدیر کالج دیوید گیمز معتقد است که هر چقدر آموزگاران در کار خود عالی باشند اما دربرابر دقت بالای هوش مصنوعی ناتوان هستند. وی ادعا کرد: «اگر می‌خواهید دقیقاً بدانید که چرا یک دانش‌آموزش یاد نمی‌گیرد، سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند آن را به طور مؤثرتری مشخص کنند.»
یکی از دانش‌آموزان مقطع جی‌سی‌اس‌ئی به نام جوز٠نیز با عقیده مدیر کالج مواÙÙ‚ است Ùˆ می‌گوید: «یک معلم واقعاً عیب‌های شما را نمی‌داند، زیرا دانش‌آموزان زیادی دارد. این Ø¯Ø±ØØ§Ù„یست Ú©Ù‡ هوش مصنوعی متوجه می‌شود Ú©Ù‡ شما Ú†Ù‡ نقص‌هایی دارید Ùˆ به شما Ú©Ù…Ú© می‌کند تا Ù¾ÛŒØ´Ø±ÙØª کنید.»
بر اساس گزارش‌ها، شهریه دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های هوش مصنوعی Û²Û· هزار پوند در سال است. البته دانش‌آموزان در کلاس تنها نخواهند بود Ùˆ سه مربی در کلاس ØØ¶ÙˆØ± دارند تا روند یادگیری آن‌ها را ØªØØª نظر داشته باشند. این مربی‌ها همچنین درس‌هایی مانند هنر را Ú©Ù‡ هوش‌مصنوعی قادر به تدریس آن‌ها نیست، جبران خواهند کرد.
با این وجود این Ø·Ø±Ø Ù…Ù†ØªÙ‚Ø¯Ø§Ù†ÛŒ هم دارد. کریس مک‌گاورن مشاور پیشین Ø¯ÙØªØ± نخست وزیر انگلیس Ú©Ù‡ یک پویشی را ØªØØª عنوان آموزش واقعی راه‌اندازی کرده، معتقد است Ú©Ù‡ هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین نقش تربیتی معلم شود.
او می‌گوید: «من درک Ù…ÛŒ کنم Ú©Ù‡ چرا [مدارس] سراغ هوش مصنوعی می‌روند؛ چون ارزان‌تر است.» ÙˆÛŒ ادامه داد: «مشکل هوش مصنوعی Ùˆ ØµÙØÙ‡ کامپیوتر این است Ú©Ù‡ شما با یک ماشین Ø¨ÛŒâ€ŒØØ±Ú©Øª سر Ùˆ کار دارید، بنابراین شما ÙØ±Ø¢ÛŒÙ†Ø¯ یادگیری را غیرانسانی Ù…ÛŒ کنید Ùˆ این کار مهارت های بین ÙØ±Ø¯ÛŒ Ùˆ تعامل بین دانش آموزان Ùˆ معلمان را از بین Ù…ÛŒ برید.»
بر اساس این گزارش برخی مدارس در انگلیس، از ظرÙیت هوش‌مصنوعی به‌عنوان یک ابزار Ú©Ù…Ú©ÛŒ Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ می‌شود. چهارشنبه Ù‡ÙØªÙ‡ پیش نیز دولت انگلیس Ø·Ø±Ø Ø¬Ø¯ÛŒØ¯ÛŒ را ارائه داد Ú©Ù‡ به آموزگاران برای بهره‌برداری از این ظرÙیت Ú©Ù…Ú© خواهد کرد. مطابق با این Ø·Ø±ØØŒ هوش مصنوعی در زمینه تنظیم برنامه‌های درسی Ùˆ تصØÛŒØ تکالی٠دانش‌آموزش Ú©Ù…Ú© می‌کند.
Â«Ø§Ø³ØªÙØ§Ù† مورگان» معاون وزیر آموزش انگلیس هم در این باره Ú¯ÙØª: «هوش مصنوعی، زمانی Ú©Ù‡ ایمن Ùˆ قابل اعتماد باشد، ÙØ±ØµØªÛŒ هیجان انگیز برای Ú©Ù…Ú© به مدیران Ùˆ معلمان مدارس ما در زندگی کلاسی است.»
با این ØØ§Ù„ منتقدان می‌گویند Ú©Ù‡ در کالج دیوید گیمز، هوش مصنوعی Ùقط Ú©Ù…Ú© نمی‌کند Ùˆ تربیت دانش‌آموزان را در دست خواهد Ú¯Ø±ÙØª.