به گزارش نجوای آگاهی؛ «وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی استان
البرز روز چهارشنبه در این آئین گفت: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال جهت رفاه حال
شهروندان و پاسخ به نیازهای ایشان و همچنین ایجاد دسترسی آسان و رایگان و ارتقاء
سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق ارائه مداخله های دربردارنده در ساختمان جدید
و با تعداد ۱۰ کابین راهاندازی
شده است.
وی
افزود: در این مرکز مشاوران به منظور ارائه خدمات مشاوره، راهنمایی و ارجاع در زمینه
پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی اجتماعی و ارتقاء سلامت روان تماس گیرندگان به
ارائه مشاوره روانشناختی به صورت تلفنی میپردازند.
«وجیهه محمدی فلاح» با اشاره با تأکید برنامه هفتم توسعه کشور بر خدمات مشاوره افزود: این خدمات با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاورهای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی و خانوادگی در جهت ارتقاء سطح سلامت روان آحاد جامعه ارائه می شود.
وی افزود: طی پنج ماهه سال جاری بیست هزار مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ ارائه شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین فراوانی مشاورهها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه همه تماسهای مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است، اظهار کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماسگیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها، گاهاً ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روانشناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.
وی
افزود: سامانه صدای مشاور بهزیستی با خط تلفنی ۱۴۸۰ برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی
همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۲۴ به صورت رایگان مشاوره کاملاً تخصصی ارائه میدهد.