به گزارش نجوای آگاهی؛ در سوم خردادماه ۱۴۰۴، طی مراسم افتتاح پروژههای ملی وزارت راه و شهرسازی، پروژه تاکسی هوایی در فرودگاه پیام کرج با حضور مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، و بهصورت ویدئوکنفرانس با رئیسجمهور و وزیر راه و شهرسازی، به بهرهبرداری رسید.
عبداللهی در این مراسم گفت: «امروز شاهد افتتاح رسمی تاکسی هوایی در فرودگاه پیام هستیم که با استقرار حدود ۱۰ فروند هواپیمای سبک و فوقسبک، خدمات متنوعی در بخش حملونقل هوایی ارائه خواهد داد.»
وی با تأکید بر جمعیت ۳.۵ تا ۴ میلیون نفری البرز و نزدیکی به استانهای قزوین و زنجان افزود: «این فرودگاه از ظرفیتهای فنی و جغرافیایی لازم برای تبدیلشدن به پشتیبان فرودگاه مهرآباد برخوردار است.»
این پروژه بخشی از مجموعهای از طرحهای ملی در حوزه حملونقل، مسکن و بازآفرینی شهری است که به گفته وزارت راه، با اعتباری بیش از ۹۴ همت، ۱۱۹ میلیون دلار و ۳۹ میلیون یورو به اجرا درآمدهاند.
نجوا واژه: «تاکسی هوایی» شاید در ظاهر، نشانهای از حرکت البرز بهسوی توسعه
باشد. اما در استانی که هنوز با چالشهای بنیادی در حملونقل شهری، ناتمامماندن
مترو و ضعف در شبکه اتوبوسرانی مواجه است، این پرسش پیش میآید:
آیا پرواز هواپیماهای سبک در آسمان پیام، واقعاً باری از دوش مردم برمیدارد یا فقط ویترینسازی است؟ نجوای آگاهی معتقد است که پروژههای توسعهای، وقتی معنا دارند که اولویتشان مردم باشد؛ نه فقط آمارها.